Het doel van deze werkvorm is om de student inzicht te geven in zijn sterke punten en verbeterpunten en hem of haar te stimuleren om te groeien en zich te ontwikkelen.
Is een werkvorm waarbij de docent feedback geeft op het werk van een individuele student.
Het doel van deze werkvorm is om de student inzicht te geven in zijn sterke punten en verbeterpunten en hem of haar te stimuleren om te groeien en zich te ontwikkelen.
Laat de student werk inleveren, bijvoorbeeld een opdracht of een essay.
Laat de student eerst zijn eigen werk evalueren: wat is er al goed aan het stuk? (en hoef jij dus niet naar te kijken), waar moet de student eerst zelf nog mee aan de slag? en waar wil de student dat jij naar kijkt en feedback op geeft? Benoem niet alleen de verbeterpunten maar ook duidelijke wat de student goed doet.
Plan een moment in om de feedback te bespreken met de student, bij voorkeur zo snel mogelijk nadat het werk is ingeleverd. Zo geef je hem de gelegenheid om vragen te stellen of om verduidelijking te vragen.
Stel samen met de student vervolgstappen op om de verbeterpunten aan te pakken en de sterke punten verder te ontwikkelen.
Voorwaarden voor een gewenst resultaat:
Middelen om te gebruiken:
Middelen om te gebruiken: